Beeldzorg

Beeldzorg met Boomerweb

De zorgvraag verandert. De regie blijft langer bij cliënten liggen en ouderen blijven langer thuis wonen. Tegelijkertijd kamp je als zorgorganisatie met stijgende zorgkosten en een personeelstekort. Hoe bied je een antwoord op deze veranderingen?
BZA Mockup

Zo werkt beeldzorg

Met de Beeld Zorg App van Boomerweb kan zorg op afstand worden geleverd aan één of meerdere mensen. Hiermee bied je een slimmer en efficiënter antwoord op zorgvragen in onder andere de thuiszorg, gehandicaptenzorg en geestelijke gezondheidszorg. Je beeldbelt heel eenvoudig via een app of website via een beveiligde verbinding met cliënten of met andere zorgverleners. Zonder poespas. Zo is het voor iedereen te gebruiken. Hierdoor kunnen zorgmomenten slimmer worden ingezet en een antwoord worden geboden op de veranderende zorgwensen en behoeften.
BZA Mockup

Download in de

App Store

Verkrijgbaar in

Google Play

Wat levert Beeldzorg je op?

Wat levert beeldzorg je op?

Wanneer je nadenkt over het leveren van zorg op afstand via beeldzorg wil je natuurlijk ook weten wat voor jou de voordelen zijn. Daarom hebben we deze voor jou op een rijtje gezet.

De voordelen van beeldzorg zijn:

Voor wie is beeldzorg?

De mogelijkheden van zorg op afstand zijn groot. Overal waar zorgmedewerkers contact hebben met cliënten of patiënten kun je beeldbellen inzetten. Als aanvulling op het persoonlijke contact wordt het door onze gebruikers vaak ingezet als extra zorgmoment of als vervangend moment van fysieke afspraken. Ook biedt beeldbellen een antwoord op benodigde ongeplande zorgmomenten. Beeldbellen is laagdrempelig, direct toegankelijk en efficiënt. Dagbesteding op afstand bij vakantie in het buitenland, even checken hoe het met iemand gaat, voor een vervolgafspraak om de reistijd en moeite van cliënt te verminderen; de mogelijkheden zijn eindeloos en er zijn vele voordelen. Zowel de zorg als cliënten hebben er baat bij.

Ook kan beeldbellen gebruikt worden om expertise op afstand in te schakelen. Zo heeft zorgorganisatie Zorgbegrip een wondverpleegkundige in dienst genomen en gebeurt behandeling op afstand via de Beeld Zorg App.

Zelfredzaamheid cliënten vergroten

Met de inzet van beeldbellen kun je ook de zelfredzaamheid van cliënten stimuleren. Beeldbellen biedt een antwoord op de wens voor ongeplande zorgmomenten. Cliënten kunnen zo gemakkelijker om hulp vragen, zonder het verlies van persoonlijk contact en een visueel inkijkje. Zo kan bemoediging en ondersteuning op afstand en wanneer nodig worden gegeven.

Dit wordt ook zo ervaren bij Jong Plus. Zij bieden (intensieve) ambulante begeleiding aan (jong)volwassenen die om welke reden dan ook meer ondersteuning nodig hebben om goed voor zichzelf te zorgen.

Boomerweb portaal

Bij al onze apps krijg je ook toegang tot het slimme managementbeheersysteem achter onze apps. Hiermee heb je de mogelijkheid om de app in te stellen zoals past bij het beleid van jouw zorgorganisatie. Ook zijn in dit portaal de resultaten van het gebruik van de app zichtbaar in handige dashboards en rapportages. Deze gegevens kunnen uitstekend worden gebruikt om werkprocessen te verbeteren en teams te ondersteunen bij het gebruik van de Beeld Zorg App.

Beeldzorg in 4 stappen

Hoe werkt de app voor jou? Simpel! We leggen het uit in 4 stappen:
1. Voordat je start
Tijdens een bezoek aan de cliënt leg je de Beeld Zorg App uit, test en personaliseer je deze, zodat de cliënt deze vol vertrouwen in gebruik kan nemen.
3. Beeldbellen
Tijdens het beeldcontact kan je op afstand zorg verlenen en de cliënt begeleiden, ondersteunen, geruststellen en adviseren. Indien gewenst je collega’s of familieleden toevoegen aan het gesprek. Je kunt eenvoudig het gesprek weer beëindigen.
2. Verbinding maken
Jij of de cliënt opent de app of website en drukt op een contact om een beeldbelverbinding tot stand te brengen. De cliënt of jij beantwoordt het beeldbel gesprek.
4. Rapportages
In het bijbehorende portaal kun je statistieken inzien over het gebruik van de app, zoals de frequentie en de duur van de gesprekken, welke medewerkers en cliënten er gebruik van maken en bij wie en door wie de app wordt ingezet. Ook kunnen de beeldzorg momenten worden geëxporteerd en gedeclareerd.
1. Voordat je start
Tijdens een bezoek aan de cliënt leg je de Beeld Zorg App uit, test en personaliseer je deze, zodat de cliënt deze vol vertrouwen in gebruik kan nemen.
Group 252
2. Verbinding maken
Jij of de cliënt opent de app of website en drukt op een contact om een beeldbelverbinding tot stand te brengen. De cliënt of jij beantwoordt het beeldbel gesprek.
3. Beeldbellen
Tijdens het beeldcontact kan je op afstand zorg verlenen en de cliënt begeleiden, ondersteunen, geruststellen en adviseren. Indien gewenst je collega’s of familieleden toevoegen aan het gesprek. Je kunt eenvoudig het gesprek weer beëindigen.
beeldbellen2
4. Rapportages
In het bijbehorende portaal kun je statistieken inzien over het gebruik van de app, zoals de frequentie en de duur van de gesprekken, welke medewerkers en cliënten er gebruik van maken en bij wie en door wie de app wordt ingezet. Ook kunnen de beeldzorg momenten worden geëxporteerd en gedeclareerd.

Meer weten?

Wil je graag direct meer weten? Neem dan nu contact op met
een van onze regiomanagers!
Vorige
Volgende

Ervaringen uit de praktijk

Benieuwd wat anderen van onze Beeld Zorg App vinden?
Katinka de Boer

“Ik zou elke organisatie een vorm van beeldzorg aanbevelen! Het verlaagt de werkdruk en levert tijd op. Het is efficiënt en prettiger werken, omdat je sneller kunt schakelen. Iemand kan sneller meekijken, dus de kwaliteit van zorg gaat er enorm op vooruit. En dat is waar je voor staat: je wilt kwaliteit leveren en de beste zorgverlener zijn. Dat maak je mede hierdoor mogelijk.”

Frans Poppe

“Het fijne aan de Beeld Zorg App is dat je belt via een beveiligde omgeving. En het is heel snel toepasbaar, omdat het zo simpel en gebruiksvriendelijk is. Hierdoor is het voor deelnemers makkelijk te begrijpen en voor medewerkers op meerdere manieren in te zetten. Het is heel effectief!”

Erna Dolfing

“De Beeld Zorg App heeft het aantal meldingen van ongewenste gebeurtenissen bij De Zijlen verminderd. Bij De Zijlen vinden wij veiligheid bijzonder belangrijk. In tegenstelling tot apps als Whatsapp en Facetime biedt de Beeld Zorg App ons de zekerheid van een beveiligde omgeving waarin het gesprek kan plaatsvinden.”

Meer informatie over onze oplossingen?

Vraag vrijblijvend een brochure aan of neem contact op met ons.